Makro Nederland: pressure cooking in het Digital Co-creatie Lab

De digitale disruptie heeft de retail op zijn kop gezet en vrijwel iedereen is het erover eens dat deze trend zich voortzet. Dat betekent dat retailers snel moeten leren, handelen en schakelen. Invest in the future, or be history. Ontdek hoe Samsung Solutions co-creatie inzet bij Makro Nederland voor innovatie en een betere customer experience. 

Slimme tools voor beter conversie

Makro Nederland schakelde Samsung Solutions in voor het verbeteren van de customer experience. 

Jeanette van Sommeren, directeur Innovatie van Makro: “De moderne consument bepaalt zelf hoe, waar en wanneer hij iets koopt. We zijn eraan gewend geraakt dat we op onze wenken bediend worden. Daarnaast biedt zo’n beetje elke retailer een loyaltyprogramma aan om klanten te binden. Maar naast de bekende spaar- en kortingsprogramma’s zoeken we graag naar nieuwe vormen die van meer creativiteit getuigen.” 

BI voor een betere winkelervaring

Samen met Makro Nederland ontwikkelde Samsung Solutions diverse ideeën om klanten op slimme manieren te helpen. Het resultaat is een vorm van Business Intelligence waarbij geanonimiseerde klantdata wordt opgeslagen en geanalyseerd. Makro gebruikt deze data om klanten een betere en meer relevante winkelervaring te bieden.   

Vernieuwende co-creatie methodes

In de pressure cooker sessie in het Digital Co-creatie Lab werden de stakeholders van Makro Nederland uitgedaagd en creëerden we samen ideeën om relevant te blijven. Het Digital Co-creatie Lab is slechts één voorbeeld van de tools die Samsung Solutions in samenwerking met klanten inzet. “Digitale co-creatie is niet een ding, maar een proces dat je samen doormaakt”, zegt Edwin Hexspoor, directeur Samsung Solutions. “Om dat te faciliteren hebben we het Digital Co-creatie Lab opgezet. Een lab waar we bewezen innovatieve klantscenario’s doorlopen en met de retailer werken aan vernieuwende oplossingen voor hun uitdagingen op het gebied van klantdata, customer shopping experience en digitale interactie.”

Over het Digital Co-creatie Lab

Samsung Solutions en Fronteer ontwikkelden samen het Digital Co-creatie Lab. In het Digital Co-creatie Lab passen we de kracht van collaboratieve innovatie toe om nieuwe digitale concepten te ontwikkelen die positieve groei versnellen. Dus waar wacht je nog op? Digitize or die! 

Bedrijven die vertrouwen op ons platform

Scroll naar boven