Dirk

Retail

Dirk is een Nederlandse supermarktketen met 131 winkels die tot 2014 veel van haar winkels exploiteerde onder de volledige naam van de oprichter Dirk van den Broek. De winkels van Dirk zijn voorzien van diverse oplossingen zoals intelligente digital signage welke voorzien zijn van data koppelingen voor dynamic pricing en centraal worden aangestuurd vanuit formulemanagement. 

dirk

Challenge:

Data gestuurd schermen

Solution:

Data Signage platform met API koppeling

Real-time datagestuurde content

De tijd van traditionele digital signage is voorbij. Zeker bij supermarkten waar het gaat om de actuele informatie en concurrentiekracht. Schermen worden ingezet om conversie en juiste communicatie naar een nieuw niveau te brengen. Met ons Data gestuurde Sigange platform leggen we in de winkels van Dirk de basis voor deze innovatieve vorm van digital signage.

Hoe zorg je voor actualisatie per winkel, waarmee je meetbare resultaten boekt en klaar bent voor de toekomstige ontwikkelingen? Succesvolle aanbiedingen hangen nauw samen met de winkelvoorraad per winkel. Data gestuurde Digital Signage maakt het mogelijk om hier ieder moment van de dag op in te spelen. Dirk had behoeft om aanbiedingen aan te passen op actualiteit zoals voorraad, acties van concurrenten of het type winkel. Branding AV Solutions verzorgde middels een helder 4 stappenplan de uitrol van ruim 1000 data gekoppelde schermen bij de ruim 130 vestigingen van Dirk.

Actuele aanbiedingen met behulp van slimme software

Door de schermen van de winkels te laten draaien op een dataplatform, opent er een wereld aan mogelijkheden. Dit platform maakt het namelijk mogelijk om diverse omgevingen met elkaar te laten communiceren. Artificial Intelligence bepaalt automatisch welke prijs in combinatie met welke content er wordt getoond op welk scherm. Bovendien kan het systeem rekening houden met bijvoorbeeld het lokale weer waarbij de boerenkool op een onverwachte koude dag getoond wordt ipv de lasagne.

Op deze manier worden aanbiedingen getoond die relevant zijn voor het moment en rekeninge houdt met de beschikbare voorraad per winkel. Zo kunnen we het winkelaanbod beter onder de aandacht brengen, voorkomen we misgrijpen van de klant en gaat het gemiddeld bonbedrag omhoog. Een extra voordeel voor Dirk zit in de vele supportmogelijkheden, inclusief een dashboard met real-time monitoring van alle aangesloten schermen in Nederland. Uitval is geen optie.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Scroll naar boven